субота, 1. септембар 2012.

PSIHOLOŠKO SAVETOVALIŠTE KONTRAPUNKT




Često me pitaju otkud naziv "Kontrapunkt" za moje savetovalište. Na neka pitanja nemam konkretne odgovore - određene ideje mi se jednostavno učine kao dobre i ako vidim da daju dobre rezultate, to je to.

Reč "kontrapunkt" potiče iz latinskog jezika (punctus contra punctum), što doslovce prevedeno znači "tačka protiv tačke". Koristi se u muzici - ranije su se note obeležavale tačkama. Ova reč upućuje na povezivanje međusobno različitih muzičkih linija koje, iako su različite, idu u istom smeru, međusobno se dopunjuju i čine jednu celinu koja je više od njihovog prostog zbira.

Proces psihoterapije se može gledati u ovom svetlu. Čovek se sastoji  iz više aspekata:  tela, misli, osećanja. Ovo su različiti aspekti, ali je čovekova ličnost više od njihovog prostog zbira, predstavlja novu celinu. Ta celina funkcioniše tako što su ovi posebni aspekti usklađeni, u harmoniji su. Ali ova harmonija nije nepromenljiva. Sve je u stalnoj promeni, pa i ona. Ipak, to ne dovodi do toga da postanemo nešto drugo od onoga što već jesmo.  Mi smo jedinstvena celina koja ima objedinjujuću ulogu kada su u pitanju promene u pojedinim aspektima.  Poput kontrapunkcije u muzici, i ovi zasebni aspekti naše ličnosti se razlikuju, ali se kreću u istom smeru i imaju svoj smisao.
Kontrapunkt nije isto što i harmonija u muzičkom smislu, ali u njemu može postojati sklad (u nekom trenutku različite muzičke linije se mogu poklopiti). Evo jedne ilustracije ovoga: kontrapunkt je kao da više ljudi izgovara različite reči u istom trenutku, ali su one izraz istog, a harmonija kao da više ljudi izgovara istu reč u istom trenutku.

Ova priča o  kontrapunktu  i  psihoterapiji  je i priča o nazivu mog psihološkog savetovališta.  Možda jeste malo čudan, ali odražava  dimenziju psihoterapije koja mi se čini važnom – celovit pristup ličnosti koji omogućava  bolju usklađenost pojedinca sa samim sobom i okolinom.(Neko vreme sam imala dosta klijenata – muzičara. Bilo im je interesantno da idu na psihoterapiju u savetovalište čiji naziv ima veze sa muzikom, ali su shvatali i moju osnovnu ideju na osnovu svog poznavanja muzike. Doduše,  dobijala sam i dosta pošte u kojoj su mi nudili audio- opremu, ali to je već  šaljivi deo priče. Kao i ponuda od izvesnog A. Iz Argentine, koordinatora u izboru za najbolji ženski glas na području Srbije i Bugarske, za učešće na takmičenju).


Danijela





                                                                                  

Photo by Nemanja Stojanović

Нема коментара:

Постави коментар